Cuvintele cheie sunt principalele caracteristici ale site-urilor web. Aceștia sunt termenii pe care oamenii și-i amintesc despre site. De obicei, atunci când se proiectează un nou site web, un nou logo, un nou grup țintă sau o nouă campanie de marketing, trebuie inventate o mulțime de cuvinte cheie noi. Alegerea termenilor potriviți depinde de mai mulți factori. În primul rând, trebuie definit profilul site-ului web. Mulți oameni încep să elaboreze cuvinte-cheie înainte de a fi analizat compania în sine. Trebuie să clarificați obiectivele companiei dumneavoastră, să definiți o direcție, cum doriți să vă poziționați. Doar atunci ne putem gândi la modul în care ne vor găsi vizitatorii. Prezentarea generală a companiei trebuie să țină cont de următoarele:
- Cum ați descrie cultura companiei dumneavoastră?
- Ce face ca firma noastră să fie valoroasă?
- Care este misiunea companiei noastre?
- Cine doriți să fie clienții/clienții/vizitatorii dumneavoastră?
- Cine ia deciziile în compania dumneavoastră?
Prezentarea generală a companiei este urmată de cercetarea de piață. Internetul este plin de site-uri web și de cercetări privind modul în care oamenii caută anumite lucruri (de exemplu, Google Keyword Planner). Cu toate acestea, nu este neapărat benefic să vă bazați doar pe aceste date. Poate fi mult mai eficient să vă întrebați chiar pe potențialii clienți cum caută ei înșiși produsele și serviciile pe care le oferiți. Această metodă poate fi deosebit de utilă dacă vă concentrați pe clienții locali. Într-un astfel de chestionar sau conversație, puneți următoarele întrebări:
- Cum găsești o firmă care se ocupă de x și y lucruri?
- Ce ați introduce într-un motor de căutare pe internet pentru a găsi aceste companii?
- Dacă doriți un sfat cu privire la x și y lucruri, ce faceți?
- Care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le căutați pe site-urile web ale companiilor care se ocupă de x și y?
După ce ați efectuat o cercetare de piață, puteți afla multe despre obiceiurile de căutare ale consumatorilor, apoi trebuie doar să vă dați seama cum să combinați informațiile pe care le-ați adunat pentru a crea cuvinte cheie. De asemenea, trebuie să vă uitați la motivele pentru care vizitatorii fac căutări. De obicei, se disting două scopuri principale:
- Căutarea de informații: vizitatorii caută pe internet pentru a găsi informații despre un subiect.
- Cumpărare: un vizitator caută ceva pentru că vrea să cumpere acel lucru.
Dacă nu se pot cumpăra produse/servicii de pe site-ul dumneavoastră, nu alegeți cuvinte cheie legate de cumpărături. De asemenea, dacă site-ul este doar pentru cumpărături, nu alegeți cuvinte cheie legate de obținerea de informații. Dacă ați găsit niște termeni, ar trebui să îi verificați cu ajutorul motoarelor de căutare. În rezultatele căutărilor puteți găsi potențiali concurenți, dar și informații despre caracteristicile grupului țintă, gama de produse/servicii, prețurile și activitățile publicitare ale altor companii. Cercetarea cuvintelor cheie este importantă chiar dacă nu există schimbări în curs. Algoritmii motoarelor de căutare pe internet sunt în continuă schimbare, la fel ca și obiceiurile consumatorilor și comportamentul concurenților. Trebuie să monitorizați toate acestea, să vă ajustați și să vă perfecționați cuvintele cheie pentru a reflecta aceste schimbări.