« Înapoi

Concepte de bază SEO

SEO

Alt text: Alt text este de fapt o descriere a imaginilor pe care le folosim în subpaginile și articolele noastre. De obicei, imaginile nu sunt interpretate de motoarele de căutare în sine și pot fi identificate și clasate prin intermediul textului alt. Așadar, textul alt ar trebui să se refere la ceea ce se află în imagine folosind cuvinte cheie.  

Backlink: un link de pe un alt site web către site-ul nostru web sau către una dintre subpaginile noastre. Obținerea de backlink-uri relevante este un factor important în optimizarea motoarelor de căutare.

Canonical tag: în cazul în care aveți același conținut pe două sau mai multe pagini ale site-ului dumneavoastră, trebuie să precizați pentru Google care dintre ele ar trebui să fie URL-ul principal pentru a evita duplicarea. Canonical tag este un tag HTML, de obicei plasat direct sub meta tag-urile paginii și arată în felul următor:

<link rel=canonical href=”http://conținutulduplicat.ro” />

H1 tag: Header tag, sau etichetă de antet. Este folosită pentru a marca textul subpaginilor noastre și are un rol important în optimizarea pentru motoarele de căutare. De fapt, ele pot fi interpretate ca anteturi. Cel mai important este tag-ul H1, din care trebuie folosit doar unul singur pe o anumită pagină, urmat de H2, H3, etc.

Textul de ancorare: Textul de ancorare este o bucată de text de pe o pagină web care, atunci când se face clic pe ea, direcționează browserul către un URL. Deci, este vorba de textul pe care se poate face clic. De exemplu, în acest caz, textul Rackhost este textul de ancorare al www.rackhost.ro.

Indexare:  Activitatea roboților de căutare care scanează site-urile de la un link la altul, creând o bază de date cu site-urile noi și actualizări ale celor deja indexate.

Pagina de căutare: un motor de căutare pe internet care listează rezultatele pe care le consideră cele mai relevante în funcție de anumite criterii. Cel mai popular este Google, dar este posibil că ați auzit și de Bing sau Yahoo!

Optimizarea pentru motoarele de căutare: procesul de utilizare a diferitelor metode pentru a ajuta site-ul dumneavoastră să apară cât mai sus posibil în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.

Roboții de căutare: sunt utilizați de motoarele de căutare pentru a indexa site-ul nostru.

Cuvinte-cheie: cuvinte sau fraze compuse din mai multe cuvinte (cuvinte-cheie long tail), a căror utilizare și plasare corectă pe site-ul nostru și în conținutul nostru joacă un rol important în optimizarea pentru motoarele de căutare.

Meta-descriere: Pentru fiecare subpagină a site-ului nostru este necesară o meta-descriere, al cărei scop este de a descrie conținutul paginii în câteva propoziții și de a oferi informații vizitatorilor și motoarelor de căutare despre ce este vorba în subpagina respectivă. În lista de rezultate ale căutării, sub eticheta de titlu a site-ului dumneavoastră web – dacă Google consideră necesar – va apărea o metadescriere.

Mobile-friendly: numim site-urile web mobile-friendly dacă se afișează bine pe smartphone-uri și tablete și sunt utilizabile pe aceste ecrane.

Offsite SEO: optimizarea motoarelor de căutare în afara site-ului nostru. Aceasta include, printre altele, backlink-uri.

Onsite SEO: optimizarea motoarelor de căutare în cadrul propriului nostru site web, prin care facem ca site-ul dvs. să fie prietenos cu motoarele de căutare.

Rezultate organice: înseamnă rezultatele din motoarele de căutare care nu sunt marcate ca fiind anunțuri. Acestea apar de obicei sub/supra anunțurilor.

Robots.txt: Fișierul robots.txt se află în directorul rădăcină al site-ului web și indică roboților de căutare ce fișiere și pagini să caute pe site-ul web și pe care să nu le caute.

SERP: Search Engine Result Page (pagina de rezultate a motoarelor de căutare).

Sitemap: o hartă a principalelor URL-uri de pe site, care ajută foarte mult motoarele de căutare să parcurgă cât mai rapid subpaginile noastre.

Title tag: eticheta titlu este obligatorie pentru toate subpaginile noastre. Aceasta informează cititorii și motoarele de căutare cu privire la conținutul paginii. De aceea este important să folosim cuvinte cheie relevante pentru subiect și să ne asigurăm că acestea sunt diferite unele de altele!

URL: Aceasta este adresa web unde se află conținutul. De exemplu, adresa URL a articolului este https://www.rackhost.ro/bazadecunostinte/seo/concepte-de-baza-seo, care este afișată în bara de sus a browserului.

Postări asociate