Marketingul online implică publicitatea pe internet și plasarea în motoarele de căutare pentru a vă promova site-ul, ceea ce îl face una dintre cele mai eficiente și rentabile modalități de a crește numărul de vizitatori.
Care sunt principalele metode de marketing online?
- SEO (optimizarea motoarelor de căutare)
- PPC (pay per click)
- Social media
Fiecare metodă are propriile avantaje, așa că multe întreprinderi le folosesc pe toate. Dacă sunteți la început de drum și vă gândiți să folosiți doar o singură metodă, iată câteva informații care să vă ajute să vă decideți:
SEO va necesita ceva timp pentru a fi implementată, dar este de obicei cea mai eficientă și va produce cele mai bune rezultate în ceea ce privește ROI.
Cu PPC, vă puteți aștepta la rezultate imediate în ceea ce privește ROI și necesită doar atâta investiție cât investiți în ea.
Social media necesită o perioadă de timp nedeterminată, dar costul este aproape zero.
Ce înseamnă evoluția traficului?
Conversia traficului înseamnă că un vizitator nu numai că vă găsește site-ul, dar devine și client, adică un contact de afaceri (de exemplu, comandă un produs sau un serviciu de la dumneavoastră sau de la compania dumneavoastră, vă vizitează magazinul, restaurantul etc.).
Ce este ROI?
Acronimul provine de la termenul Return On Investment, care înseamnă rentabilitate a investiției. Marketingul dvs. necesită timp și resurse, așa că, pentru ca acesta să fie rentabil, trebuie să producă cel puțin la fel de mult randament ca cel pe care l-ați investit în modelul dvs. de marketing. Astfel, o creștere a conversiei vânzărilor va duce și la o creștere a ROI. Înțelegerea potențialului ROI în timpul unei investiții vă poate ajuta să luați decizii de marketing mai reușite ulterior.
Cum se poate îmbunătăți ROI și cifra de afaceri?
În primul rând, studiați-vă publicul țintă. Priviți-vă afacerea din perspectiva clientului. Adunați informații și analizați-vă baza de clienți pentru a înțelege mai bine comportamentul acestora. Puneți-vă întrebări de genul:
Site-ul dvs. arată atractiv și clar pentru clienți?
Ce cuvinte cheie exprimă cel mai bine ceea ce caută clientul?
Ce tehnici de marketing sunt cele mai eficiente pentru a maximiza ROI?
De ce este important să țineți evidența rezultatelor?
Nu numai că puteți monitoriza eficiența tehnicilor de marketing, dar puteți identifica și oportunitățile de îmbunătățire. Puteți identifica care metodă de marketing este cea mai eficientă și vă puteți concentra doar pe generarea de resurse pentru acea metodă.
Cum vă puteți monitoriza eficiența?
Sunt disponibile diverse instrumente analitice pentru a măsura traficul către site-ul dvs. web. În funcție de complexitatea instrumentului pe care îl folosiți, veți putea măsura câte persoane v-au vizitat site-ul, de unde au venit, cât timp au petrecut pe site etc. Majoritatea site-urilor web și a proprietarilor de afaceri folosesc Google Analitycs în acest scop. Cu toate acestea, analiza vizitatorilor reprezintă doar o imagine parțială pentru dumneavoastră. Va trebui să le combinați cu informații personale (cum ar fi: venituri, prețuri și așa mai departe) pentru a obține o imagine mai coerentă a eficienței tehnicii dvs. de marketing.