Iubim explorarea spațiului, science fiction-ul și tot ceea ce are legătură cu el. Așa că, pentru noi, landing, a însemnat întotdeauna aterizarea, fie că este vorba de Pământ, de Lună sau de un alt corp ceresc. De fapt, însă, această aterizare este posibilă și pe internet: atunci când o persoană interesată ajunge pe site-ul nostru, o putem numi un landing. Iar pagina pe care o creați pentru a ateriza un vizitator acolo se numește pagină de destinație sau landing page. Dar ce anume face ca o astfel de pagină să fie bună?
Răspunsul scurt este de doar două cuvinte: face bani. Scopul unei pagini de destinație este, să vândă sau să promoveze vânzări. Este o pagină care ne ajută să ne atingem obiectivul dorit.
Prin urmare, o pagină de destinație este creată pentru a ne ajuta campaniile. De obicei, vizitatorii vor ajunge aici de la o reclamă, astfel încât putem folosi pagina de destinație pentru a atinge obiectivele pe care le-am stabilit în campanie. Aceste obiective pot fi, de exemplu, vânzarea (produsului sau serviciului), colectarea de adrese de e-mail, adică crearea unei baze de date, colectarea de lead-uri. Pagina de aterizare se referă în esență la persuasiune: persoana care ajunge aici este deja interesată, trebuie să primească ultimele impulsuri pentru a deveni client, după care își va da datele.
O bună pagină de destinație este o pagină independentă. Se concentrează pe un singur lucru, nu se referă la nimic altceva decât la ceea ce face pentru a conduce vizitatorul spre obiectiv. Are nevoie de un titlu bun, de poze sau imagini frumoase și informale și de un text bine scris și de elemente în text care să cheme la acțiune (CTA sau call-to-action este numele englezesc pentru astfel de cuvinte și fraze). Un text bun poate fi cel mai important dintre acestea.
Un text bun nu este despre companie, nu este despre produs, un text bun este despre client. Din punctul de vedere al clientului, acesta spune ce va câștiga, ce va obține dacă va cumpăra produsul, dacă va folosi serviciul. Trebuie să se răspundă la „punctele dureroase” ale clientului. Cu alte cuvinte: ce are de câștigat partea interesată dacă devine cumpărător? Care este soluția la problema lor?
Adevărata dificultate constă în faptul că este dificil să captăm atenția părților interesate și și mai dificil este să o păstrăm. Avem la dispoziție doar 10 secunde pentru a convinge vizitatorul să rămână pe site. 10 secunde – și în acest timp nu trebuie doar să încărcăm pagina de destinație, ci și să prezentăm informațiile relevante și cel puțin un CTA.
Pentru a proiecta o astfel de pagină de destinație, trebuie să știm care este obiectivul exact. Trebuie să ne cunoaștem clienții, ceea ce înseamnă că trebuie să știm pe cine vom viza. Și deja trebuie să știm ce fel de reclame vom face care vor aduce oamenii aici. Desigur, putem avea mai mult de un grup țintă și este bine dacă putem identifica mai multe grupuri țintă diferite. Pentru că la cât mai multe grupuri țintă, la cât mai multe modalități de convingere, deci la cât mai multe grupuri țintă diferite, la cât mai multe pagini de destinație diferite pot fi create. Câte una pentru fiecare grup țintă.
O pagină de destinație bună este o continuare a anunțului nostru. Ar trebui să conțină o ofertă și numai o singură ofertă, cuvântul cheie este concentrarea: odată ce cineva a ajuns aici, nu ar trebui să meargă în altă parte. Acesta este motivul pentru care merită chiar să scoatem sistemul de meniu dacă pagina de destinație face parte dintr-un site web. Pentru că până și meniul poate distrage atenția clienților! O pagină de destinație bună este rapidă, adică se încarcă repede. Este clară, transparentă, nu este complicată și curată. Ar trebui să fie prietenoasă cu dispozitivele mobile! Conținutul poate include și recenzii ale clienților, dacă acestea ajută la persuasiune.
Așadar, un landing page poate fi parte a unui site web, dar poate fi și o pagină independentă. Ambele pot fi la fel de eficiente. Dacă pagina de destinație face parte dintr-un site web, de obicei nu este accesibilă prin sistemul de meniu, dar arată formal ca restul site-ului web (bineînțeles, meniul poate fi și este adesea dat jos pentru a nu distrage atenția).
Cu toate acestea, este de asemenea posibil, de exemplu, să reproiectăm o pagină de produs pentru a fi o landing page. Acest lucru poate reduce eficiența, dar uneori îl folosim oricum – în principal pentru că, dacă derulăm campanii pentru o mulțime de produse în paralel, nu putem produce la fel de multe pagini de destinație în același timp. Așadar, adăugăm descrieri și CTA-uri la pagina de produs care vor contribui la stimularea vânzărilor.
Dacă oferim un produs sau un serviciu specific, sau dacă vrem să vindem bilete pentru un eveniment, de exemplu, un landing page pe un nume de domeniu separat poate fi eficient. În acest caz, creăm un site relativ simplificat, cu un conținut de bază, dar cu serviciile necesare pentru a plasa o comandă: câmpuri de înregistrare, modul de plată.
Cea mai mare dificultate a vânzării online o reprezintă interfața prin care ajungem la clienți. Pentru că, în multe cazuri, interfața prin care comunicăm este doar o interfață de mărimea unui telefon mobil. Avem la dispoziție câțiva centimetri pătrați pentru a convinge clientul, pentru a crea încredere, pentru a-l face să ne dea datele sale, pentru a-l determina să-și cheltuiască banii. Acest lucru nu se face întotdeauna imediat.
De aceea, merită să creăm mai multe pagini de destinație, diferite ca conținut și formă, pentru aceleași grupuri țintă. Apoi, cu ajutorul campaniei noastre, să testăm care versiune aduce mai multe vânzări și abonamente. Pentru că un landing page este bună doar dacă ne aduce bani și cu cât face mai mulți bani, cu atât mai bine. Și vom afla asta doar prin testare.
Așadar, pagina de destinație face parte dintr-o campanie publicitară online la fel de mult ca și spațiul publicitar, creația publicitară. Fără o pagină de destinație bună, nu putem avea o campanie bună. Așadar, creați-o cu aceeași grijă cu care ați crea o reclamă și veți obține succesul afacerii!