Google Analytics este un serviciu Google gratuit care oferă statistici detaliate despre vizitatorii site-urilor web. Analytics poate urmări vizitatorii, indiferent dacă aceștia ajung pe site-ul web prin intermediul unui link sau prin tastarea unei adrese URL. Utilizatorii pot urmări cu ușurință succesul campaniilor lor de marketing online, iar Google Ads este, de asemenea, integrat.
Datele colectate de Analytics sunt disponibile în două vizualizări diferite. Elementele grafice oferă o imagine de ansamblu rapid, iar rapoartele detaliate pot fi folosite pentru a trage concluzii mai profunde. Date precum paginile de pe care vin vizitatorii, locul în care locuiesc, ce folosesc pentru a naviga pe internet sau chiar ce browser folosesc, vă pot ajuta să determinați succesul unui site web și chiar să urmăriți volumul vânzărilor realizate prin intermediul comerțului electronic. Rapoartele de comerț electronic includ tranzacțiile site-ului web, veniturile și mulți alți indicatori care vă ajută să vă urmăriți comerțul electronic. Cu o singură înregistrare de utilizator, pot fi create 50 de profiluri, iar fiecare profil conține date de pe un singur site, astfel încât puteți colecta date de pe 50 de site-uri web cu o singură înregistrare. Analytics poate fi rulat doar pe site-uri web care generează mai puțin de 5 milioane de afișări de pagini pe lună, dar dacă site-ul este legat de o campanie de anunțuri, această limitare este ridicată.
Analytics măsoară datele de trafic cu ajutorul așa-numitelor coduri de urmărire. Acest cod de urmărire este un cod JavaScript care trebuie adăugat pe fiecare pagină a site-ului web. Semnalul de urmărire este declanșat atunci când browserul deschide pagina. Semnalul de urmărire colectează apoi informații despre vizitator și trimite aceste informații către serverele Google. Datorită pachetului Mobile Package, Analytics stochează date nu numai din navigarea pe calculator, ci și din navigarea pe mobil. Singurul obstacol în calea funcționării codului de urmărire poate fi prezența diverselor plug-in-uri de filtrare a reclamelor din browser. În zilele noastre, tot mai mulți oameni folosesc aceste suplimente, care pot crea găuri în bazele de date ale vizitatorilor. O altă problemă ar putea fi dacă vizitatorii dezactivează sau șterg cookie-urile Analytics. Fără activarea cookie-ului, semnalul de urmărire nu poate colecta date despre vizitator. Această problemă poate fi evitată, de obicei, prin acceptarea termenilor de utilizare.
Analytics este unul dintre cele mai populare servicii de statistică web. Este utilizat de site-uri web populare din întreaga lume, precum Twitter și Myspace.