Nu este suficient să le oferiți site-urilor web un obiectiv; pentru a avea succes, trebuie să urmăriți rezultatele pentru a trage concluziile corecte în vederea îmbunătățirii ulterioare. De aceea, Google Analytics este o comoară a internetului, oferind gratuit o mulțime de date utile despre postările de pe blog, link-uri, pagini de produse și alte click-uri pe articole. Google Analytics oferă o mulțime de informații revelatoare, haideți să le trecem în revistă pe cele mai importante!
1, Vizitatori activi
Puteți urmări în direct câți oameni se uită la site-ul dvs. web la un moment dat, astfel încât puteți vedea imediat chiar și impactul unei legături în social media.
2, Pagini active
Tot în timp real, putem vedea ce subpagini sau articole de blog de pe site-ul web sunt vizualizate și de către câte persoane.
3, Atingerea țintei dvs.
Pentru ultima funcție, puteți seta o țintă, astfel încât să puteți vedea un grafic care arată unde se află conținutul dvs. în raport cu ținta.
4, Vârsta vizitatorilor
Veți primi date privind distribuția pe categorii de vârstă a vizitatorilor dvs. sub formă de procente.
5, Genul vizitatorilor
Un grafic circular arată proporția de bărbați și femei care vizitează site-ul web.
6, Harta publicului
Pe lângă vârstă și gen, obținem răspunsuri la o altă întrebare de bază despre vizitatori: unde au făcut clic? Putem vedea toate acestea pe o hartă și putem examina datele nu numai pe țări, ci și pe orașe sau localități.
7, Vizitatori noi și vizitatori care revin
Google Analytics poate face distincția între vizitatorii noi și cei care revin pe site-urile web. Vizitatorii noi sunt, bineînțeles, doar cei care nu au mai dat niciodată clic pe site-ul web. Vizitatorii care revin sunt cei care au navigat pe site-ul web de cel puțin două ori în ultimii doi ani. Succesul unei campanii poate fi măsurat în funcție de numărul de vizitatori noi.
8, Calculator sau mobil
Proporția de vizitatori care provin de pe un computer și de pe dispozitive mobile (smartphone, tabletă) este o dată esențială atât pentru dezvoltarea site-ului, cât și pentru strategia de marketing online.
9, Traseu
Un tabel transparent care arată traseul pe care vizitatorii l-au urmat pe site și chiar unde au făcut clic după ce au părăsit site-ul.
10, Sursa clicurilor
Aceasta este una dintre cele mai importante date: obținem o listă cu sursele de unde provin clicurile și în ce proporție (de exemplu: anunț, căutare, clic direct, social media, e-mail etc.).
11, link UTM
Urchin Tracking Modules (UTM) este o denumire unică a URL-ului care măsoară câți vizitatori ajung pe site-ul web de la un anumit link. Un astfel de link UTM este oferit și de Google Analytics, un instrument excelent pentru a măsura rezultatele unei campanii.
12, Durata medie
Contează dacă vizitatorii petrec câteva secunde sau câteva minute pe o pagină. Un tabel care arată timpul mediu petrecut de vizitatori pe diferite părți ale site-ului web.
13, Rata de respingere
Dacă un vizitator nu face clic pe niciun link de pe pagină între momentul în care ajunge și pleacă de pe site-ul web, atunci conținutul trebuie îmbunătățit. „Rata de respingere”, adică procentul de vizitatori care nu dau clic pe pagină, este foarte elocventă, iar dacă rata de respingere este ridicată ar trebui elaborată o nouă strategie.