« Înapoi

Marketingul afiliat vs. marketingul de influență – care este diferența?

Câștigarea de bani online

Marketingul afiliat și modul în care funcționează a fost deja prezentat într-un articol anterior, care poate că v-a reamintit că este foarte asemănător cu marketingul de influență, foarte în trend astăzi. Această asemănare nu este lipsită de motiv, dar credem că este important să clarificăm diferențele importante dintre cele două domenii, deoarece diferă în ceea ce privește funcționarea și obiectivele lor. Pentru a identifica diferențele de bază, este necesar mai întâi să clarificăm modul în care funcționează fiecare dintre ele.

Cum funcționează marketingul de influență?

În marketingul de influență, lucrăm cu lideri de opinie care ne pot ajuta să ne facem cunoscut brandul cât mai mult posibil. Această formă de marketing este una dintre cele mai rapide și mai eficiente modalități de a construi un brand, deoarece liderii de opinie fac ca întreaga comunicare să fie mai personală și mai autentică și, prin urmare, este mai probabil să genereze curiozitate în rândul adepților lor în legătură cu marca noastră.  

Dacă doriți să verificați succesul campaniei dvs. de marketing cu influenceri, aveți în vedere câteva aspecte:

  • Numărul de noi urmăritori. Merită să ne uităm dacă baza de urmăritori de pe platformele noastre de socializare a crescut mai mult în perioada campaniei decât în perioada anterioară. Dacă da, campania a crescut traficul pe platformele noastre de socializare.
  • Interacțiunea. Pe lângă faptul că ne uităm la numărul de urmăritori, merită să ne uităm și dacă a existat o îmbunătățire a numărului de comentarii, like-uri, distribuiri etc. Platformele de social media oferă, de obicei, posibilitatea de a prelua diverse statistici care ne pot oferi informații utile despre eficiența unei campanii.
  • Traficul pe site-ul web. Campaniile de succes nu cresc doar traficul pe platformele de social media, ci și traficul pe site-ul web al afacerii și, în mod optim, numărul de conversii.
  • Numărul de abonamente. Nu în ultimul rând, merită, de asemenea, să vă uitați dacă în perioada campaniei s-au abonat la newsletter mai multe persoane decât înainte.

Prin urmare, indicatorii de mai sus ne pot oferi informații utile despre eficiența campaniei, dar este important de reținut că variația acestor indicatori va depinde, desigur, în mare măsură de obiectivul campaniei.

 

Cum funcționează marketingul afiliat?

Marketingul afiliat ne permite să ne promovăm produsele pe site-uri web care nu se află sub controlul nostru. Spre deosebire de influencer marketing, marketingul afiliat se bazează pe parteneriate cu diferite companii și bloggeri. Parteneriatul implică un sistem de comisioane, astfel încât, dacă o vânzare este generată de un anumit site (de exemplu, un blog), un procent din vânzare merge către site-ul care publică link-ul.

Pentru a verifica succesul campaniei dvs. de marketing afiliat, ar trebui să vă uitați la următorii indicatori:

  • Volumul mediu comandat. Să vedem dacă clienții noștri au comandat doar cantitatea minimă sau dacă au adăugat mai multe produse și/sau produse mai scumpe în coșul de cumpărături.
  • Volumul vânzărilor. Dacă observăm o creștere a vânzărilor în perioada campaniei, putem fi siguri că suntem pe drumul cel bun.
  • Traficul pe site-ul web. Creșterea traficului pe site-ul web merită, de asemenea, să fie analizată aici, alături de numărul de abonamente și descărcări.

Așadar, marketingul afiliat și marketingul de influență ar putea părea similare la prima vedere, dar acum că vedem în ce fel diferă, merită să ne gândim cu atenție și să planificăm ce strategie dorim să folosim pentru a ne atinge obiectivele, sau chiar să le combinăm pe cele două, dacă este necesar.

Pentru ușurința comparației și pentru claritate, am realizat un infografic pentru a ilustra principalele diferențe dintre cele două.

Influencer Marketing vs Marketing Afiliat

Postări asociate